Innymi słowy znak towarowy to symbol, dzięki któremu będziesz rozpoznawalny na rynku, a zewnętrzni Klienci odróżnią Cię od konkurencji. Ważne jest, aby przedsiębiorstwo w czasie ustalenia własnego znaku towarowego zarejestrowała go, aby miała indywidualny dostęp do niego.
Jak mówi art. 120 Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 roku
1. "Znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa."
2. "Znakiem towarowym, w rozumieniu ust. 1, może być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy."
Procedura rejestracji znaku towarowego dokonuje się w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek można złożyć samodzielnie lub przez pełnomocnika. NA początku zgłaszania swojego znaku, należy sprawdzić w Wyszukiwarce Przedmiotów Chronionych - Bazach danych UPRP oraz bazach międzynarodowych czy taki sam znak nie został już zgłoszony i zastrzeżony przez inny podmiot. Później można przejść do jego rejestracji.
We wniosku muszą znaleźć się przede wszystkim:
- dane zgłaszającego znak towarowy,
- określenie znaku towarowego (opis, grafika),
- wykaz towarów lub/i usług, dla których będzie stosowany.