tag:blogger.com,1999:blog-12014962392823791182024-03-13T20:15:58.594+01:00Jak założyć firmę - porady prawne i finansoweKarol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comBlogger45125tag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-45028469038033525872016-09-23T07:31:00.003+02:002016-09-23T07:31:47.954+02:00Porady gospodarczePodczas prowadzenia firmy bardzo istotne jest nieustanne kontrolowanie zmian, które zachodzą w polskim prawie, zwłaszcza w prawie podatkowym. Za złamanie poszczególnych przepisów grożą poważne konsekwencje prawne, zazwyczaj w postaci kary grzywny, która potrafi znacznie obciążyć budżet przedsiębiorstwa.<br />
<br />
W celu prowadzenia biznesu zgodnie z prawem, kluczowe mogą okazać się porady gospodarcze. Skorzystanie z usług prawników zwiększa bezpieczeństwo przedsiębiorstw, gdyż gwarantuje jej funkcjonowanie zgodne z obowiązującymi przepisami.<br />
Są one także istotne w razie gdy przedsiębiorstwo popadnie w poważne problemy w fiskusem.<br />
<br />
Należy mieć jednak na uwadze, że konsultacje prawne powinny być prowadzone w momencie wystąpienia pierwszych symptomów nieprawidłowości lub jakichkolwiek wątpliwości odnośnie swoich działań. W razie poważnego naruszenia przepisów przedsiębiorstwo bowiem zostanie pociągnięte do poniesienie odpowiedzialności. <br />
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-60527705305258885162016-09-08T12:01:00.001+02:002016-09-08T12:04:42.422+02:00Lwia spółka<span style="color: black;">Lwia spółka to spółka osobowa, w której jeden ze wspólnik jest wyłączony od udziału w stratach, a drugi od udziału w zyskach.<br />
Jej nazwa wywodzi się już ze starożytnego Rzymu (societas leonina), gdzie jej zawieranie było niezgodne z prawem.<br />
<br />
W Polsce lwie spółki także są nielegalne. Kodeks spółek handlowych bowiem jasno określa, iż nie można żadnego wspólnika wykluczyć od udziału w zysku, jaki firma osiąga. Wykluczenie od udziału w stratach jest możliwe.<br />
<i><br />
§ 1. Każdy wspólnik ma prawo do równego udziału w zyskach i uczestniczy w stratach w tym samym stosunku bez względu na rodzaj i wartość wkładu.<br />
§ 2. Określony w umowie spółki udział wspólnika w zysku odnosi się, w razie wątpliwości, także do jego udziału w stratach.<br />
§ 3. Umowa spółki może zwolnić wspólnika od udziału w stratach.</i><br />
<br />
Istnieją jednak państwa, w których lwie spółki funkcjonują na zasadach równych z pozostałymi spółkami. Należy do nich na przykład Austria. W większości unijnych państw jest ona jednak </span>podobnie jak w Polsce zakazana.<br />
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-37421825948835941312016-08-31T09:04:00.000+02:002016-08-31T09:06:17.100+02:00Krajowy Rejestr Sądowy - struktura<front color="black"><b> Krajowy Rejestr Sądowy</b> to powszechny rejestr w którym między innymi zgłasza się rozpoczynającą działalność spółki handlowej. Nie obejmuje jednak tylko spółek handlowych, ale również inne instytucje, takie jak stowarzyszenia, fundacje czy dłużników. </front><br />
<front color="black"><br /></front>
<front color="black"> Struktura KRS obejmuje trzy rejestry: </front><br />
<ol>
<li>Rejestr przedsiębiorców (spółek z o.o., akcyjnych, komandytowo-akcyjnych, komandytowych, jawnych, partnerskich),</li>
<li>Rejestr stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji, samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, </li>
<li>Rejestr dłużników niewypłacanych. </li>
</ol>
<front color="black"><br /></front>
<front color="black"> W Rejestrze Przedsiębiorców wchodzącym w skład <b>Krajowego Rejestru Sądowego</b> na dzień 31 grudnia 2015 roku zarejestrowanych było około 400 000 spółek, z czego największy udział przypadał dla spółki z o.o. Liczba tych spółek wyniosła na ten dzień około 300 000. </front><br />
<br />
<front color="black"> Krajowy Rejestr Sądowy prowadzony jest w systemie informatycznym przez 27 wydziałów gospodarczych, znajdujących się w 21 sądach rejonowych na terenie całej Polski. Jednak w przypadku niektórych podmiotów istnieje możliwość rejestracji za pośrednictwem platformy eMS, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości. </front>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-77088261506630336312016-08-24T08:00:00.000+02:002016-08-24T08:00:15.583+02:00Zakładanie spółek w KRS<font color="black">Zakładanie spółek w KRS może odbywać się zarówno w trybie tradycyjnym, ale w przypadku niektórych spółek również w trybie online. Oba sposoby w pewnym sensie są do siebie podobne. Najważniejszą różnicę stanowi głównie forma, w jakiej sporządza się w dokumenty oraz w jaki sposób uiszcza się opłaty sądowe.</font><br />
<br />
<b style="color: black;">Jak zakłada się spółkę w trybie tradycyjnym?</b><br />
<br />
<font color="black">Zakładanie spółek w trybie tradycyjnym rozpoczyna się od sporządzenia wymaganej przepisami Kodeksu Spółek Handlowych - umowy. W przypadku niektórych spółek umowa musi posiadać formę aktu notarialnego, a czasem nie. Obowiązek ten dotyczy spółek akcyjnych, z o.o., komandytowych i komandytowo-akcyjnych.</font> <br />
<br />
<font color="black">Po sporządzeniu umowy spółki trzeba wypełnić wnioski rejestracyjne oraz pozostałą dokumentację niezbędną do złożenia w KRS. Sporządzoną poprawnie i kompletną dokumentację rejestracyjną należy złożyć w KRS osobiście. Jednak zaraz przed rejestracją należy uiścić w kasie opłatę za wpis do Rejestru Przedsiębiorców i ogłoszenie w MSiG. </font><br />
<br />
<font color="black">Po złożeniu wymaganej dokumentacji oraz uiszczeniu opłat sądowych w KRS należy poczekać kilka dni, aż zostanie wydane zaświadczenie o wpisie do rejestru. Od tego czasu można zająć się kolejnymi procedurami rejestracyjnymi spółki.</font> Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-59120424174626775402016-08-17T09:12:00.008+02:002016-08-17T09:28:26.863+02:00Zmiany okresu obrachunkowego w spółkach z o.o.<font color="black">Zdarzają się sytuacje w których możliwe jest wydłużenie lub skrócenie okresu obrachunkowego. Oczywiście, by móc je wykorzystać trzeba znać przepisy, dotyczące ustalania roku obrachunkowego. Oto najważniejsze zasady w tym zakresie.<br />
<blockquote class="tr_bq">
<font color="black"><u>W przypadku podjęcia po raz pierwszy działalności</u>, pierwszy rok podatkowy trwa od dnia rozpoczęcia działalności do końca roku kalendarzowego albo do ostatniego dnia wybranego roku podatkowego, nie dłużej jednak niż dwanaście kolejnych miesięcy kalendarzowych.</font> </blockquote>
<br />
<blockquote class="tr_bq">
<font color="black"><u>W przypadku podjęcia po raz pierwszy działalności w drugiej połowie roku kalendarzowego i wybrania roku podatkowego pokrywającego się z rokiem kalendarzowym</u>, pierwszy rok podatkowy może trwać od dnia rozpoczęcia działalności do końca roku kalendarzowego następującego po roku, w którym rozpoczęto działalność.</font> </blockquote>
<br />
<blockquote class="tr_bq">
<font color="black"><u>W razie zmiany roku podatkowego</u>, za pierwszy po zmianie rok podatkowy uważa się okres od pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do końca roku podatkowego nowo przyjętego. Okres ten nie może być krótszy niż dwanaście i dłuższy niż dwadzieścia trzy kolejne miesiące kalendarzowe.</font> </blockquote>
<br />
<blockquote class="tr_bq">
<font color="black"><u> Jeżeli z odrębnych przepisów wynika obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych (sporządzenia bilansu) przed upływem przyjętego przez podatnika roku podatkowego</u>, za rok podatkowy uważa się okres od pierwszego dnia miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do dnia zamknięcia ksiąg rachunkowych.</font></blockquote></font>
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-5328943720662924082016-08-10T09:13:00.002+02:002016-08-17T09:07:58.022+02:00Tańsze i łatwiejsze zakładanie spółek za pomocą Internetu<font color="black">Czy samodzielnie przeprowadzając proces rejestracji można oszczędzić czas i pieniądze? Gdyby rejestrowałoby się działalność gospodarczą tradycyjnie, pewnie nie byłoby to możliwe. Ale odkąd wprowadzono możliwość rejestracji działalności przez internet, istnieje taka możliwość.<br />
<br />
Tańsze i łatwiejsze zakładanie spółek za pomocą Internetu niestety nie dotyczyć wszystkich form prowadzenia działalności gospodarczej. Z przywileju tego skorzystać mogą jedynie spółki jawne, komandytowe i z o.o.<br />
<br />
<b>Jak zaoszczędzić na rejestracji spółki przez Internet?</b><br />
<b><br /></b>
Otóż wybierając najnowszy sposób rejestracji spółek, nie trzeba czekać aż 7 dni na rejestrację w KRS. Czynności te po wysłaniu dokumentów załatwiane są w ciągu 24 godzin roboczych. Oszczędność czasu w przypadku rejestracji spółki przez Internet wynika także z tego, że nie trzeba osobiście udawać się do notariusza, by sporządzić umowę spółki z o. o. czy akcyjnej.<br />
<br />
Oszczędność pieniędzy przy rejestracji spółki online wynika ze zmniejszenia opłaty za wpis do rejestru przedsiębiorców o połowę. <br />
<br />
Sprawdź inny sposób na szybkie założenie spółki - <a href="http://porady-gospodarcze.blogspot.com/2015/07/zakup-gotowej-spolki.html" target="_blank">tutaj</a>!<br />
<br /></font>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-92028203537024102952016-08-03T14:15:00.000+02:002016-08-03T14:15:11.206+02:00Księgowanie faktur korekt od 2016 roku!<span style="color: black;">W czasie prowadzenia działalności gospodarczej rzeczą normalną są błędy w wypełnianych i generowanych fakturach. W takim przypadku obowiązkowe będzie przygotowanie faktury korygującej. Księgowanie faktury korekty nie należy do najprostszych czynności, a zwłaszcza jeżeli chodzi o jej rozliczenie.<br /><br /><b style="color: black;"> Nowelizacje przepisów, które weszły w życie od stycznia 2016 roku mają za zadanie ułatwić prowadzenie firmy przedsiębiorcom oraz przyczynić się do jej rozwoju. </b><br /><br /> Dodano jednakże jeszcze jeden warunek, że w przypadku zmniejszenia przychodu w okresie, w którym nie występują żadne przychody (lub ich kwota jest niewystarczająca), należy zwiększyć koszty o kwotę, w jakiej nie mogły zostać pomniejszone przychody.<br /><br /><span style="color: #990000;"><b> W takim przypadku, jeżeli korekta powstała w wyniku wystąpienia błędu rachunkowego lub pomyłki na fakturze pierwotnej, przychód należy skorygować w dacie pierwotnej faktury sprzedaży.</b></span><br />
<span style="color: black;"><br /></span>
</span><br />
<ul><span style="color: black;"><span style="color: black;">
<li>korekta zwiększa przychód - ujmuje się ją w dacie wystawienia po stronie przychodu, </li>
<li>korekta zmniejsza przychód w okresie, w którym została wystawiona: </li>
<li>wartość przychodu jest równa lub większa od kwoty korekty - następuje księgowanie w dacie wystawienia korekty zmniejszające przychód, </li>
<li>nie ma przychodu lub jest on niewystarczający - księgowanie dokonuje się w dacie wystawienia korekty pomniejszające przychód, a jeśli kwota ta jest niewystarczająca, to pozostała wartość zwiększa koszty.</li>
</span></span></ul>
<span style="color: black;">
<span style="color: black;">
</span></span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-29015002108507787302016-07-21T09:35:00.001+02:002016-07-21T09:35:44.231+02:00Wartości niematerialne i prawne<span style="color: black;">Dokładna definicja wartości niematerialnych i prawnych zawarta została w treści Ustawy o rachunkowości. Zgodnie z jej treścią są to nabyte przez jednostkę, a zarazem zaliczane do aktywów trwałych prawa majątkowe, które następnie nadają się do gospodarczego wykorzystania. </span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><b><br /></b></span></span>
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><b>Do praw majątkowych możemy zaliczyć: </b></span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;">- autorskie prawa majątkowe, </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;">- licencje oraz koncesje, </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;">- prawa do wynalazków, </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;">- patenty, znaki towarowe, wzory użytkowe, </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;">- know-how, a więc prawo do wykorzystania wiedzy, </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;">- nabyta wartość firmy, </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;">- koszty zakończonych prac rozwojowych. </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><span style="color: black;"><br /></span></span></span>
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><span style="color: black;"><b>Wymienione prawa majątkowe można zaliczyć do wartości materialnych i prawnych jedynie poda warunkiem spełnienia poniższych warunków: </b></span></span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><span style="color: black;">- okres ich używania musi być przewidziany na dłużej niż jeden rok, </span></span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><span style="color: black;">- muszą zostać przeznaczone na potrzeby firmy lub oddane do użytkowania na podstawie umów najmu bądź dzierżawy, </span></span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><span style="color: black;">- mogą zostać wykorzystane w celach gospodarczych.
</span></span></span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-54874516863890300202016-07-14T10:34:00.004+02:002016-08-02T14:09:45.584+02:0012 miesięczna spółka – jeden wybór, wiele korzyści<span style="color: black;">Rejestracja spółki często wiąże się ze skomplikowaną
procedurą, która przeraża szczególnie osoby, które nie mają
pojęcia o aktualnych przepisach prawnych. Dla tych osób jest
korzystniejsze rozwiązanie, czyli gotowa spółka.<br />
<br />
<span style="color: #990000;"><span style="color: #cc0000;"><b>Gotowa spółka jest przygotowanym podmiotem do prowadzenia firmy.</b></span>
</span>Nie posiada zadłużeń, to zupełnie czysta i bezpieczna spółka.
Nie zatrudniała wcześniej pracowników ani nie zawierała umów.
Ostatnio coraz popularniejsze są stażowe spółki, czyli
funkcjonujące już pewien czas na rynku.<br />
<span style="color: #990000;"><br /></span>
<span style="color: #990000;"><span style="color: #cc0000;"><b>Stażowe spółki są bardzo korzystną formą założenia firmy</b>.</span>
</span>Zwiększają szansę na pozyskanie dotacji lub kredytu, ponieważ
wzbudzają zaufanie zewnętrznych instytucji. </span><br />
<span style="color: black;"><br /></span>
<span style="color: black;">Dodatkowe pieniądze w
początkach prowadzenia firmy są bardzo ważne, ponieważ pomagają
ją rozwijać, a co za tym idzie wyróżnić swój biznes na rynku. </span>
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-23678967167844166552016-07-07T12:20:00.000+02:002016-07-07T12:20:35.183+02:00Podatek CIT od 2017 roku!<span style="color: black;"><span style="color: black;"><b style="color: black;">Według nowych regulacji podatkowych już od 1 stycznia 2017 roku wprowadzona zostanie nowelizacja dotycząca obniżenia podatku od osób prawnych – CIT dla małych przedsiębiorców.</b><br /><br /> Zgodnie z tymi postanowieniami niższą stawką podatku CIT objęte zostaną tak zwani mali podatnicy, u których wartość przychodów w poprzednim roku podatkowym wraz z doliczeniem kwoty należnego Podatku od Towarów i Usług nie przekroczyła limitu jakim jest równowartość w złotych 1,2 mln euro. </span></span><br />
<span style="color: black;">
<br />
<div style="text-align: center;">
<b>Zasadom tym objęte będą również jednostki rozpoczynające dopiero działalność gospodarczą.</b><br />
<b><br /></b></div>
<span style="color: black;"><br /><b><span style="color: #990000;"> W Polsce z obniżenia podatkowego skorzystać będzie mogło około 90% ogółu podatników CIT, czyli blisko 400 tysięcy firm.</span></b> Zmiany te mają pomóc przedsiębiorcom, u których główną barierą w lepszym prowadzeniu firmy są utrudnione warunki pozyskania kredytu na inwestycje czy zaburzone warunki konkurencji. <br /><br /> Dzięki zachowanemu dochodu jednostki te będą mogły przeznaczyć odpowiednie środki finansowe na rozwój swojego biznesu, tym samym zwiększając swoją efektywność oraz konkurencyjność.</span></span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-5481854805270252182016-06-22T14:56:00.000+02:002016-06-22T14:56:52.776+02:00Umowa zawarta przed rozpoczęciem pracy od września 2016 roku<span style="color: black;">Zgodnie z obowiązującymi przepisami i stanem prawnym umowę o pracę należy z pracownikiem podpisać najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy. <b style="color: black;">Według Państwowej Inspekcji Pracy (PIP)</b> przepis ten umożliwia wielu przedsiębiorcom nadużywania prawa i przyjmowanie osób do pracy bez umowy. Pracodawcy często podczas kontroli tłumaczą się, że pracownik dopiero dzisiaj został zatrudniony, a umowa zostanie podpisana tego samego dnia.<br /><br /> Od pierwszego dnia września 2016 roku w życie ma wejść nowelizacja Kodeksu Pracy, zgodnie z którą <b><span style="color: #990000;">pisemna umowa o pracę bądź potwierdzenie ustaleń dotyczących zawarcia umowy o pracę będzie musiała zostać sporządzona przed rozpoczęciem pracy. </span></b>Warto pamiętać, że dokument ten musi zostać sporządzony w dwóch identycznych egzemplarzach, z czego jeden dla pracownika, a drugi dla pracodawcy.<br /><br /> Kolejną ważną informacją związaną z nowelizacją Kodeksu Pracy jest, że przedsiębiorca zobligowany będzie zapoznać pracownika z regulaminem pracy przez pierwszym dniem w firmie.<br /><br /><b> Niezastosowanie się do wprowadzanych nowelizacji skutkować może sankcją nałożoną na pracodawcę z tytułu naruszenia praw pracownika.</b></span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-11709493573439480912016-06-14T17:22:00.000+02:002016-06-15T11:11:54.062+02:00W jaki sposób można dokonać wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG?<span style="color: black;">W chwili, gdy podejmiesz decyzję na temat zakończenia prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej ważne jest, aby zgłosić to do odpowiedniej instytucji jaką jest <b><a href="http://porady-gospodarcze.blogspot.com/2015/05/ceidg.html" target="_blank">Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. </a></b><br /><br /> 19.05.2016 roku w życie weszły nowe przepisy dotyczące funkcjonowania podmiotu jakim jest Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Nowelizacja dotyczy składanych dokumentów przez przedsiębiorców do CEIDG. Teraz instytucja będzie pobierać informacje o numerach PESEL i REGON od właściwych organów, z czego wynika, że przedsiębiorca nie będzie odpowiedzialny za ewentualne błędy w tym zakresie. <br /><br /> Dodatkowo każda osoba, która nie podjęła działalności gospodarczej, pomimo tego, że złożyła odpowiedni wniosek ma możliwość otrzymania wniosku o wpis o niepodjęciu działalności.<br /><br /><b><span style="color: #990000;"> Automatycznemu wykreśleniu z CEIDG podlegają przedsiębiorcy, którzy:</span></b><br /><br /> 1) nie złożyli wniosku o wpis do CEIDG informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej przed upływem 24 miesięcy od dnia zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej,<br />2) otrzymali informacja o prawomocnym orzeczeniu zakazu prowadzenia działalności gospodarczej, z wyłączeniem orzeczenia zakazu prowadzenia określonej działalności gospodarczej.<br /><br /> Automatyczne wykreślenie ma miejsce również w przypadku wprowadzenia do systemu teleinformatycznego informacji o zgonie przedsiębiorcy.</span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-41132056136270145802016-06-04T08:46:00.000+02:002016-06-04T08:46:50.171+02:00Sieci międzyorganizacyjne<span style="color: black;"><b>Sieci międzyorganizacyjne</b> to stosunkowo nowe pojęcie definiujące się jako podział na poszczególne grupy. Sieć ta charakteryzuje powiązania jakie występują w przedsiębiorstwie. Nazwa sieci międzyorganizacyjnych nie jest do końca zdefiniowana ze względu na różnorodność odbioru przez dane podmioty, można jednak stwierdzić, że odzwierciedlają dwie formy. </span><br />
<span style="color: black;"><br /></span>
<span style="color: black;">Z jednej strony opisuje specyficzną <b>formę działania</b>, a raczej współdziałania podmiotów prywatnych, a z drugiej <b>powstanie form</b>, które działając razem stworzone zostały w celu osiągnięcia konkretnych czynności.<br /><br /> Sieci międzyorganizacyjne określają relacje podmiotów związanych z podpisaną umową, a na jej podstawie mogą stworzyć indywidualny podmiot prawny. Głównym celem założenia sieci międzyorganizacyjnej jest możliwość nabycia praw oraz zaciągnięcia ewentualnych zobowiązań.<br /><span style="color: #990000;"><br /><b> Wyróżnia się następujące sieci międzyorganizacyjne:</b></span><br />
</span><br />
<ul><span style="color: black;"><span style="color: black;">
<li>sieć korporacyjna, </li>
<li>sieć outsourcingowa, </li>
<li>sieć franczyzowa i agencyjna,</li>
<li>sieć klastry, </li>
<li>sieć aliansów strategicznych, </li>
<li>sieć holdingowa, </li>
<li>sieć partnerstwa publiczno – prywatnego.</li>
</span></span></ul>
<span style="color: black;">
<span style="color: black;">
</span></span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-66497661821793850852016-05-27T08:35:00.000+02:002016-06-04T08:48:48.746+02:00Nazwa skrócona w spółkach<span style="color: black;">Jednostka gospodarcza prowadząc działalność ma możliwość stosowania zamiast nazwy pełnej firmy, skróconą, która znacznie ułatwia i przyśpiesza pracę. Przed możliwością stosowania skróconej nazwy podmiot zobowiązany jest wypełnić i złożyć stos dokumentów do odpowiednich inwestycji.<br /><span style="color: #990000;"><br /><b><span style="color: #990000;"> SPÓŁKI CYWILNE</span></b></span><br /> Spółka cywilna należy do spółek oddzielnego rodzaju, nie posiada osobowości prawnej, zatem ona sama w istocie nie jest przedsiębiorcą tylko jej wspólnicy. Zgodnie z obowiązującymi prawami nazwa spółki cywilnej składać powinna się z imion i nazwisk kolejno wymienionych wspólników wraz z dopiskiem „Spółka cywilna”. O ile dane zgłoszone w wniosku rejestracyjnym będą się zgadzać, to spółka może zastosować skrócenie. <br /><br /> Przykładowo Anna Kowalska i Katarzyna Dych zajmują się sprzedażą materiałów ogrodowych i podpisały umowę o nazwie: „Flower”. Pełna nazwa firmy brzmieć będzie „Flower – K. Anna D. Katarzyna spółka cywilna”, zaś nazwa skrócona: „Flower s.c.”<br />
<br /><b style="color: black;"><span style="color: #990000;"> SPÓŁKI OSOBOWE</span></b><br /> Zgodnie z obowiązującym prawem, nazwa każdej spółki osobowej musi zawierać nazwisko co najmniej jednego wspólnika oraz obligatoryjne oznaczenie formy organizacyjno-prawnej firmy. W przypadku spółek osobowych skrótowi podlegać może tylko forma organizacyjna spółki, tzn., „Spółka partnerska” - <b style="color: black;">„Sp. p.”</b>, „Spółka jawna” - <b style="color: black;">„Sp. j.”</b>, „Spółka komandytowo-akcyjna” - <b style="color: black;">„SKA”</b>. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do używania nazwy pełnej na fakturach i na innych ważnych dokumentach. <br /><br /> Przykładowo wspomniane wcześniej osoby nawiązały współpracę i utworzyły spółkę partnerską o nazwie: „CONSULTING”, zatem nazwa pełna brzmieć będzie: „ CONSULTING Anna Kowalska Katarzyna Dych spółka partnerska”<br />
<br /><b style="color: black;"><span style="color: #990000;"> SPÓŁKI KAPITAŁOWE</span></b><br /> Na tle prawa, spółki kapitałowe nie mają wyszczególnionych warunków utworzenia nazwy firmy. Zobowiązane są tylko do dołączenia formy organizacyjno-prawnej do swojej nazwy. Mają możliwość stosowania skrócenia w formie: „Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością” - <b style="color: black;">„Sp. z o.o.”</b> oraz „Spółka akcyjna” - <b style="color: black;">„S. A.”</b><br /><br /> Przykładowo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o nazwie: „MONIES” w pełnej wersji brzmieć będzie: „MONIES spółka z ograniczoną odpowiedzialnością:, w skróconej natomiast: „MONIES Sp. z o.o.”.</span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-46198385881082635332016-05-12T15:28:00.000+02:002016-05-12T15:28:05.436+02:00Środki trwałe w spółce<b><span style="color: #990000;">Środki trwałe</span> </b><span style="color: black;">są rzeczowymi aktywami trwałymi wykorzystywanymi przez przedsiębiorstwo do bieżącej działalności gospodarczej, uznawane są przez jednostkę jako główne składniki finansowe, bez których funkcjonowanie firmy nie byłoby możliwe.<br /><br /> Dzielą się na kilka grup i podgrup. W bilansie zaliczane są po stronie <b style="color: black;">AKTYWÓW</b>, a dokładnie do aktywów trwałych. Aktywa trwałe to składniki spełniające pewne zależności: muszą być kompletne, zdatne do użytku oraz przeznaczone na podstawowe potrzeby działalności gospodarczej.<br /><br /><b><span style="color: #990000;"> Środki trwałe dzielą się na: </span></b><br />
</span><br />
<ul><span style="color: black;"><span style="color: black;">
<li>grunty (w tym prawo wieczystego użytkowania gruntu) </li>
<li>budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej, </li>
<li>urządzenia techniczne i maszyny, </li>
<li>środki transportu, </li>
<li>inne środki trwałe. </li>
</span></span></ul>
<span style="color: black;">
<span style="color: black;">
<br /> Wprowadzenie środka trwałego do majątku przedsiębiorstwa odbywa się za pomocą dowodu OT, który wykazuje wartość początkową środka trwałego, od której liczona będzie stawka amortyzacji za poszczególne miesiące. <div>
<br /></div>
<div>
Przedsiębiorstwo ma możliwość dokonywania różnorodnych odpisów amortyzacyjnych, w zależności od indywidualnych potrzeb, mogą rozliczać się miesięcznie bądź kwartalnie. Istnieje również możliwość rocznego wpisania wartości umorzonego środka trwałego w Koszty Uzyskania Przychodów.</div>
</span>
</span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-49387295710488050212016-04-22T18:18:00.000+02:002016-04-22T18:18:52.841+02:00Co powinieneś wiedzieć o znaku towarowym swojej firmy?<b><span style="color: #990000;">Znak towarowy</span></b><span style="color: black;"> to znak stosowany w handlu jako identyfikator towarów. Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą opierającą się na sprzedaży wyrobów gotowych, materiałów czy towarów to doskonale powinieneś wiedzieć jaką rolę odgrywa znak towarowy.<br /><br /> Innymi słowy znak towarowy to symbol, dzięki któremu będziesz rozpoznawalny na rynku, a zewnętrzni Klienci odróżnią Cię od konkurencji. Ważne jest, aby przedsiębiorstwo w czasie ustalenia własnego znaku towarowego zarejestrowała go, aby miała indywidualny dostęp do niego. <br /><br /><b style="color: black;"> Jak mówi art. 120 <i>Ustawy</i> z dnia 30 czerwca 2000 roku</b></span><br />
<span style="color: black;"><b><br /></b><i style="color: black;">1. "Znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa."<br /><br />2. "Znakiem towarowym, w rozumieniu ust. 1, może być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy."</i><br /><br /> Procedura rejestracji znaku towarowego dokonuje się w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek można złożyć samodzielnie lub przez pełnomocnika. NA początku zgłaszania swojego znaku, należy sprawdzić w Wyszukiwarce Przedmiotów Chronionych - Bazach danych UPRP oraz bazach międzynarodowych czy taki sam znak nie został już zgłoszony i zastrzeżony przez inny podmiot. Później można przejść do jego rejestracji.<br /><br /><b><span style="color: #990000;"> We wniosku muszą znaleźć się przede wszystkim:</span></b><br />
</span><br />
<ul><span style="color: black;"><span style="color: black;">
<li>dane zgłaszającego znak towarowy, </li>
<li>określenie znaku towarowego (opis, grafika), </li>
<li>wykaz towarów lub/i usług, dla których będzie stosowany.</li>
</span></span></ul>
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-12699417628111862152016-04-15T16:20:00.000+02:002016-04-15T16:45:49.033+02:00Aktualne zmiany w Kodeksie pracy<span style="color: black;">Nowelizacja Kodeksu pracy w 2016 roku przyniosła rewolucyjne zmiany. W największym skrócie, z dniem 22 lutego 2016 roku zmieniły się przepisy dotyczące umów zawieranych pomiędzy pracodawcą, a pracownikiem. <br />
<span style="color: #990000;"><br /></span>
<b><span style="color: #990000;">Nowelizacja dotyczy takich zagadnień jak: </span></b><br />
</span><br />
<ul><span style="color: black;">
<li>ograniczenie czasu trwania i liczby umów na czas określony, </li>
<li>wypowiedzenie umowy na czas określony (teraz takie samo jak umowy na czas nieokreślony), </li>
<li>rodzaje umów o pracę (zgodnie z nowymi przepisami trzy rodzaje umów: na okres próbny, na czas określony, na czas nieokreślony), </li>
<li>zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy.</li>
</span></ul>
<br /><ul><span style="color: black;">
</span></ul>
<span style="color: black;">
Od 22 lutego 2016 roku możliwe jest zawarcie maksymalnie 3 rodzajów umów między pracodawcą, a pracownikiem. Znowelizowane przepisy Kodeksu pracy wprowadzają ograniczenie w zakresie umów na czas określony – mających trwać nie dłużej niż 33 miesiące. Doliczając okres próbny limit ten wyniesie 36 miesięcy. Po upływie tego czasu, pracodawca zobowiązany jest do podpisania z pracownikiem umowy na czas nieokreślony.<br />
<br />
<b><span style="color: #990000;">Zmiany dotyczą również okresu wypowiedzenia w przypadku umów zawieranych na czas określony i nieokreślony i wynosi on zgodnie z obecnym Kodeksem pracy: </span></b><br />
<ul>
<li>dwa tygodnie przy umowie zawartej na mniej niż pół roku, </li>
<li>miesiąc przy umowie zawartej na więcej niż pół roku, </li>
<li>trzy miesiące przy umowie zawartej na co najmniej trzy lata.</li>
</ul>
</span>
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-5998159526982676682016-03-16T14:27:00.001+01:002016-03-16T14:31:37.807+01:00Zmiany w podatkach od 2016 roku<br />
<span style="color: black;">Każdy rok przynosi mniejsze czy większe zmiany. Również w 2016 roku przedsiębiorcy muszą dostosować się do aktualizacji przepisów prawnych.</span><span style="color: #990000;"><b> W związku z nowelizacją Ordynacji podatkowej mają zostać wprowadzone zmiany, dążące do uproszczenia procedur podatkowych oraz zwiększenia efektywności ściągania podatków przez państwo. </b></span>
<br />
<span style="color: #990000;"><b><br /></b></span>
<span style="color: black;">Jedną z wprowadzanych zmian w podatkach w zakresie uproszczenia procedur podatkowych jest rezygnacja z obowiązku podawania przyczyn korekty deklaracji. Do tej pory każde złożenie korekty do deklaracji podatkowej wiązało się z podawaniem przyczyn, co było niezwykle uciążliwe dla przedsiębiorców oraz księgowych. Od 2016 roku podawanie przyczyny stanie się dobrowolne.</span>
<br />
<span style="color: black;"><br /></span>
<span style="color: black;">Kolejną zmianą wynikającą z Ordynacji podatkowej w zakresie zwiększenia ściągalności podatków jest wprowadzenie e-kontroli dla przedsiębiorców prowadzących księgowość za pomocą systemów finansowo-księgowych. Mogą się oni spodziewać wezwań do sporządzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego, który następnie będzie trzeba dostarczyć Urzędowi Skarbowemu. Przewiduje się, że ten system kontroli w znacznym stopniu poprawi ściąganie podatków. </span>
<br />
<span style="color: black;"><br /></span>
<span style="color: black;">Zobacz także: <a href="http://porady-gospodarcze.blogspot.com/2016/01/jak-zoptymalizowac-koszty-dzialalnosci.html" target="_blank">JAK ZOPTYMALIZOWAĆ KOSZTY DZIAŁALNOŚCI?</a></span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-79330686892145900462016-03-03T12:30:00.000+01:002016-03-03T12:30:39.402+01:00Niezapowiedziana wizyta Inspekcji Pracy w Twojej firmie!<span style="color: black;">
</span>
<br />
<div style="text-align: center;">
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><b>Czy wiesz, że prowadząc działalność gospodarczą Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) nie ma konieczności zawiadamiania Cię o nadchodzącej wizycie w Twoim przedsiębiorstwie?</b></span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><b><br /></b></span></span></div>
<span style="color: black;">
<span style="color: black;">
<br /> Tę właśnie informację rzeczniczka Izby – Danuta Rutkowska wyjawiła na spotkaniu z Państwową Agencją Prasową (PAP). Jak wynika z treści wypowiedzi: <i>„Ze względu na przyjęcie, zgodnie m.in. ze stanowiskiem rządu, że Konwencja nr 81 Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) dotycząca inspekcji pracy w przemyśle i handlu ma zastosowanie do wszystkich przedsiębiorców objętych zakresem działania PIP, inspektor pracy nie będzie musiał stosować niektórych przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, np. zawiadamiać o zamiarze wszczęcia kontroli”</i> </span></span><span style="color: black;">Inspekcja Pracy może wejść do firmy bez wcześniejszego zawiadamiania kontrolowanego pracodawcy.</span><br />
<div>
<div>
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><span style="color: black;"><br /><br /><b><span style="color: #990000;">Rzeczniczka wyjaśnia, że działania te mają na celu przyczynienie się do lepszej organizacji pracy organów PIP oraz maksymalnego działania tych właśnie organów w przedsiębiorstwach.</span></b></span></span></span></div>
<div>
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><span style="color: black;"><span style="color: #990000;"><b><br /></b></span><br />Jednak kontrola PIP bez wcześniejszego zapowiedzenia się jest wykroczeniem przeciwko Ustawy o Swobodzie Działalności Gospodarczej, jednak jak do tej pory większość składanych przez jednostki skarżeń rozpatrywana była na korzyść PIP, gdyż organ ten kontroluje zasady stosowania Kodeksy Pracy, a nie działalność gospodarczą firmy.</span></span></span></div>
</div>
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-9574826105432046502016-02-24T14:24:00.000+01:002016-02-24T14:24:29.084+01:00Czym jest spółka cicha?<b><span style="color: #990000;">Spółka cicha</span></b> <span style="color: black;">jest formą działalności gospodarczej powstałą w wyniku zawarcia między stronami umowy na mocy, której wspólnik cichy wnosi odpowiedni wkład do przedsiębiorstwa i nie upowszechnia tego na zewnątrz. </span><br />
<span style="color: black;"><b><br /></b></span>
<span style="color: black;"><b>Wszystkimi sprawami spółki zajmuje się prawowity przedsiębiorca mając pełną kontrolę nad swoją firmą.</b><br />
<br />Spółka cicha nie jest uregulowana w kodeksie spółek handlowych ani kodeksie cywilnym. W polskim prawie brak jest jakichkolwiek przepisów, które regulowałyby tego rodzaju działalność. Nie oznacza to jednak, że jej prowadzenie jest zabronione. Prawo cywilne przewiduje bowiem swobodę umów, a więc przedsiębiorca może zawrzeć cywilną umowę powołującą do życia tzw. spółkę cichą.<br />
<span style="color: #990000;"><b><br />Umowę między wspólnikami</b></span> najlepiej zawrzeć na piśmie, jednak istnieje również możliwość dopisania do np. umowy spółki z o.o. konkretny zapis, z którego wynikać będzie, że w przypadku śmierci wspólnika spółki, spadkobiercy stają się wspólnikami cichymi i uczestniczą w podziale zysku.</span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-88722266366101973402016-02-04T10:09:00.000+01:002016-03-03T11:36:28.755+01:00Rok obrotowy – definicja <span style="color: black;"><b>Rok podatkowy jest zamienną nazwą do roku obrotowego.</b></span><br />
<br />
<span style="color: black;">W prawie podatkowym jest to okres rozliczeniowy składający się przeważnie z 12 kolejnych miesięcy, które w większości przypadków pokrywają się z rokiem kalendarzowym. </span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: #990000;"><b><br /></b></span></span>
<span style="color: black;"><span style="color: #990000;"><b>W każdym przedsiębiorstwie rok obrotowy musi zostać określony w statucie lub umowie danej jednostki.</b></span><br /><br />
<span style="color: black;">W sytuacji, gdyby firma rozpoczęła działalność w drugiej połowie przyjętego roku obrotowego, wówczas można księgi rachunkowe oraz sprawozdania finansowe za te okres połączyć z księgami rachunkowymi oraz sprawozdaniem finansowym opracowywanym w roku następnym. </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><br /></span></span>
<span style="color: black;"><span style="color: black;">Z kolei, gdy nastąpiła zmiana roku obrotowego, wówczas pierwszy po dokonaniu zmiany rok obrotowy powinien być dłuższy niż 12 miesięcy kolejno po sobie następujących. </span></span><br />
<span style="color: black;"><span style="color: black;"><br /></span></span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-37207866773188780482016-01-28T13:55:00.000+01:002016-02-24T14:27:09.728+01:00Księgowość on-line<span style="color: black;">
</span>
<br />
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<span style="color: black;"><b>Wśród nowoczesnych przedsiębiorców
popularne stało się ostatnio korzystanie ze zdalnie prowadzonej
księgowości, tzw.<span style="color: #990000;"> <span style="color: #cc0000;">księgowości on-line</span><span style="color: black;">.</span><span style="color: black;"> </span></span>Czemu to rozwiązanie
służy? Jakie są jego zalety?</b></span><br />
<span style="color: black;"><br /></span>
<span style="color: black;">Księgowość prowadzona
on-line jest dużym ułatwieniem dla małych, średnich i dużych
przedsiębiorstw. Korzyści jakie płyną z księgowości prowadzonej
zdalnie to:</span><br />
<ul><span style="color: black;">
<li>oszczędność czasu i kosztów poniesionych na
obsługę księgową – przedsiębiorca nie traci czasu na
księgowanie i nie ponosi kosztów związanych z zakupem
oprogramowania,</li>
<li>nieograniczony dostęp do dokumentów księgowych
– biuro rachunkowe na udostępnionej platformie na bieżąco
prowadzi księgowość,</li>
<li>prostota – wykorzystywane są
istniejące środki komunikacji, takie jak Internet oraz telefon,</li>
<li>przeniesienie odpowiedzialności na biuro rachunkowe – dokumenty
księgowane są przez osoby posiadające wymagane, wysokie
kwalifikacje,</li>
<li>wygoda – przedsiębiorca nie musi osobiście
zjawiać się w biurze w celu dostarczenia dokumentów księgowych;
może przesłać je e-mailem, pocztą lub kurierem.</li>
</span></ul>
<span style="color: black;">Biura
rachunkowe oferujące księgowość on-line świadczą usługi dla
klientów w całej Polsce, dlatego jeśli przedsiębiorca działa w
mało znanej miejscowości, ma szansę pozyskać profesjonalną
obsługę.</span></div>
<span style="color: black;">
</span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-18885419233621384052016-01-21T08:39:00.000+01:002016-01-21T08:43:31.458+01:00Jak zoptymalizować koszty działalności?<span style="color: black;">
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<div style="text-align: center;">
<b>Każdy, a w szczególności mały lub
średni przedsiębiorca ciągle zastanawia się, jak zoptymalizować
koszty prowadzonej przez siebie działalności. Bardzo dobrym
rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi <span style="color: #990000;">wirtualnego biura</span>. Dzięki
e-adresowi można sporo zaoszczędzić.</b></div>
</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br /></div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Usługa e-biura polega na tym, iż
firma oferująca takie rozwiązanie udostępnia adres siedziby
swojego lokalu innym, zewnętrznym podmiotom na ich adres rejestrowy
siedziby.</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
Ma to kluczowe zadanie, gdyż adres
siedziby firmy należy podać już podczas przeprowadzania procesu
rejestracji jednostki.</div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<br /></div>
<div style="margin-bottom: 0cm;">
<u><b>Wynajęcie e-biura daje jego Klientom
sporo korzyści:</b></u></div>
<ul>
<li>zredukowanie kosztów działalności,<br />
</li>
<li>oszczędność czasu,<br />
</li>
<li>wygoda,<br />
</li>
<li>profesjonalna obsługa,<br />
</li>
<li>łatwy sposób posiadania prestiżowego adresu,<br />
</li>
<li>poprawa wizerunku firmy,<br />
</li>
<li>oddzielenie sfery prywatnej od biznesowej,<br />
</li>
<li>otwarcie nowych oddziałów firmy małym kosztem.</li>
</ul>
<br />
Jeśli chcesz zaoszczędzić i tym samym skorzystać z usługi
wirtualnego biura lub posiadasz jakieś pytania, zapraszamy do
kontaktu z naszymi ekspertami.
</span>Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-9354777904825977022015-11-18T16:36:00.000+01:002016-01-26T08:16:28.301+01:00 Zakładasz firmę? Nie wiesz czy aportem może być wieczyste użytkowanie – SPRAWDŹ!<span style="color: black;"></span><br />
<div style="border: none; padding: 0cm;">
<div style="text-align: center;">
<span style="color: black;"><b>Użytkowanie wieczyste<span style="color: black;"><span style="font-family: "times new roman" , serif;"> </span></span>jest prawem rzeczowym zbywalnym, które
ustala się na określony okres czasu w przedziale od 40 - 99 lat. 40
lat to minimalny czas, 99 natomiast to maksymalny czas. </b></span></div>
<span style="color: black;"><br /></span>
<span style="color: black;">Istnieje
<span style="color: black;">jednak zapis mówiący o tym, że w czasie ostatnich pięciu lat,
<span style="color: black;">użytkownik wieczysty może zgłosić się z prośbą o przedłużenie
<span style="color: black;">otrzymanego wcześniej prawa o kolejne 40-99 lat.</span></span></span></span></div>
<div style="border: none; padding: 0cm;">
<br /></div>
<div style="border: none; padding: 0cm;">
<div style="text-align: center;">
<span style="color: black;"><b>W czasie powstawania spółki
(przykładowo spółki z o.o.) wspólnicy zobowiązani są wnieść
odpowiednie wkłady, mogą to być pieniężne bądź jak w tym
przypadku w formie aportu.</b></span></div>
<br /></div>
<div style="border: none; padding: 0cm;">
<span style="color: black;">Spółka z o.o. działa jako
jedna jednostka, nie ma w niej indywidualnych działów. Dlatego,
więc wnosząc użytkowanie wieczyste do spółki <b><span style="color: #990000;">konieczne będzie
uzyskanie wpisu w Księdze Wieczystej</span></b> o zmianie prawa z osoby na
spółkę. Wszystkie dokumenty towarzyszące przy tej operacji,
wspólnicy zobowiązani są dołączyć do wniosków rejestracyjnych składanych m.in. w <a href="http://porady-gospodarcze.blogspot.com/2015/05/krajowy-rejestr-sadowy.html" target="_blank">KRS</a>.</span></div>
<div style="border: none; padding: 0cm;">
<br /></div>
<div style="border: none; padding: 0cm;">
<span style="color: black;">Można też skorzystać z
prostszego sposobu polegającego na wizycie z notariuszem, który
wypełnia odpowiednie wnioski i sporządza dokumenty, które w
późniejszym czasie przesyła do sądu wieczystoksięgowego. Dopiero
po uzyskaniu potwierdzenia wpisu zaistniałej sytuacji do Księgi
Wieczystej możliwa będzie rejestracja spółki z o.o. </span></div>
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1201496239282379118.post-81493528917097145602015-08-06T15:18:00.000+02:002015-08-06T15:18:12.276+02:00Kilka istotnych zmian w kapitale zakładowym spółki z o.o. <div style="text-align: center;">
<span style="color: black;"><b style="text-align: justify;">Nie każdy przedsiębiorca wie, że już od 2016 roku przestanie obowiązywać kapitał zakładowy w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością w wysokości 5 000 zł. Przewidywany termin wejścia zmian to 1 stycznia 2016 roku.</b></span><br />
<span style="color: black;"><b style="text-align: justify;"><br /></b></span>
<span style="color: black;"><b style="text-align: justify;"><br /></b></span></div>
<div style="text-align: justify;">
<div style="text-align: justify;">
<span style="color: black;"><span style="color: black;">Do 2016 roku każdy przedsiębiorca zakładając i rejestrując spółkę zobowiązany będzie sam, bądź wspólnie z pozostałymi wspólnikami <b><span style="color: #990000;">wprowadzić minimalny kapitał zakładowy na rozpoczęcie i późniejsze funkcjonowanie działalności gospodarczej kapitał zakładowy 5000 zł.</span></b></span></span></div>
<span style="color: black;">
</span>
<div style="color: black; text-align: justify;">
<span style="color: black;"><br /></span></div>
<span style="color: black;">
<div style="color: black; text-align: justify;">
Kwota ta przed nowelizacją stanowiła zabezpieczenie jednostki przed bankructwem i niewypłacalnością wobec swoich wierzycieli, jednak jak stwierdził ustawodawca, środki pieniężne zgromadzone przez wspólników nie dają pewności zabezpieczenia finansowego, dlatego wprowadzono ustawę o <b>zmniejszeniu minimalnego kapitału zakładowego do 1 zł.</b></div>
<div style="color: black; text-align: justify;">
<br /></div>
<div style="color: black; text-align: justify;">
Jednakże to nie wszystko, postanowiono również, że zmianie ulegnie kapitał zapasowy. Wraz z dniem wejścia kapitału zakładowego, kapitał zapasowy także będzie obowiązywał. Według ustaleń będzie to kwota 10 razy większa i wynosić będzie 50 000 zł.</div>
</span></div>
Karol Nowakowskihttp://www.blogger.com/profile/03106204263193694585noreply@blogger.com